Whistleblower ordning

HRMEasy

Whistleblower system

Whistleblowerdirektivet forpligter private virksomheder med 50 eller flere ansatte til at etablere en whistleblowerordning, det vil sige kanaler og procedurer for indberetning af og opfølgning på lovovertrædelser.


Virksomheder med 50-249 ansatte har indtil 17. december 2023 til at etablere en whistleblowerordning og har desuden mulighed for at dele ressourcer med andre juridiske enheder i forbindelse med modtagelse af indberetninger og de eventuelle undersøgelser, der skal foretages.

Danmarks mest brugervenlige løsning

Med SUPERSystems's HRMEasy Whistleblower løsning er det super nemt og intuitivt at foretage indberetninger - et enkelt og brugervenligt interface, samt spørgsmål og hjælpetekster guider brugere igennem proceduren.


Du kan læse mere her.


Systemet tilbyder som standard en indberetningsside, der tilpasses med jeres logo, farver, og beskrivelse. Det er også muligt at style en individuel side, så den passer 100% ind i f.eks. jeres intranet.


På systemets intuitive indberetningsformular, kan i vælge jeres egne kategorier, spørgsmål og hjælpetekster, eller bruge vores standard.


Systemet omfatter tillige et administrator modul, hvor kategorisering og videre behandling af indkomne sager foretages. Ved nye indberetninger kan systemet automatisk sende notifikation via e-mail, ligesom det er muligt at opsætte flow og opfølgnings datoer med notifikationer.